Viziuni

Aplicatiile de analiză OLAP trebuie să asigure o utilizatorilor o viziune multidimensională asupra datelor, indiferent dacă modalitatea de stocare este relatională sau multidimensională. Asupra cuburilor de date trebuie să se poată predefini viziuni sau imagini (views) specifice diverselor categorii de utilizatori, prin operatii de sectionare prin care se obtin "felii" (slices) bidimensionale. Astfel, un manager de produs poate avea la îndemînă datele legate de produsul pe care-l supervizează, pe toate pietele, în toată istoria. În schimb, un manager regional, va fi interesat de toate produsele, în toată istoria, dar numai pe sectorul de piată pe care-l coordonează.

Există si posibilitatea de a obtine viziuni tridimensionale, prin interogări ad-hoc. Tehnica constă în limitarea unor atribute la anumite valori si obtinerea unui cub de date redus (procedeu numit data dicing).

Cub de date tridimensional. Dimensiunile reprezintă timpul (axa ox - orizintală), produsele (axa oy - orizontală) si piata (axa oz - verticală)

Viziunea managerului de produs

Viziunea managerului financiar

Viziunea managerului regional

O viziune ad-hoc


(C) Copyright Computer Press Agora