Începînd cu 1 iulie 1995,

Digital Equipment International Gmbh se ocupă de operatiunile Digital PC BU în Europa centrală si de est. Conduse de Bernard Schaefer, Managing Director, birourile Digital Equipment International din Munchen asigură relatiile cu clientii si suportul tehnic si coordonează activitătile de marketing pentru Rusia, Ucraina si alte tări din CSI, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, România, Bulgaria, Letonia si Lituania. Digital Equipment Corporation este lider mondial, oferta sa cuprinzînd de la calculatoare personale la sisteme informatice integrate, cu o răspîndire în întreaga lume. Sistemele bazate pe procesoare Intel, platformele Alpha, sistemele de stocare, retelele, softul si serviciile alături de solutii ale partenerilor, permit firmei să concureze si să cîstige un loc fruntas pe piata mondială.

Personal Computer Business Unit (Digital PC BU), apartinînd Digital Equipment Corporation, dezvoltă, fabrică, desface, vinde si asigură suportul tehnic pentru o linie completă de produse si servicii, pentru companii, institutii si persoane fizice angrenate în diverse activităti, în întreaga lume.

Digital PC BU are 3500 de angajati în întreaga lume si are sediul central în Acton, Massachusetts. Firma operează pe trei arii geografice principale si anume:

Americas Operations, cu sediul în Acton, se ocupă de afacerile din America de Nord, America de Sud si America Latină;

Europe Operations, cu sediul la Geneva (Elvetia), dirijează activitătile din Europa de vest, Europa de est, Africa de nord si orientul mijlociu; si Asia/Pacific Operations, cu sediul central în Hong Kong si operează în Asia, Australia, Noua Zeelandă si Japonia. Fiecare organizatie are propriile sale responsabilităti în vînzare, marketing, profit si pierderi.

Strategia de lucru Înfiintată oficial în iulie 1993, Digital PC BU, si-a stabilit drept scop să devină cît mai repede posibil o companie-cheie pe piata calculatoarelor personale. Pentru a-si putea atinge tinta, Digital PC BU si-a propus o strategie formată din sase puncte:

  1. Crearea unei game complete de calculatoare de birou, calculatoare portabile si de servere pentru toate segmentele de piată.
  2. Utilizarea unui tip de vînzări prin retele de intermediari, cu accent pe parteneriat pe termen lung reciproc avantajs.
  3. Crearea unei infrastructuri de servicii si asigurarea suportului tehnic pentru clienti si intermediari, în egală măsură.
  4. Realizarea unui raport optim între flexibilitate si cost prin: calitate ridicată, previziuni în fabricatie si suport logistic.
  5. Cresterea autoritătii mărcii printr-un marketing creativ, cîstigarea încrederii clientilor si implementarea unor programe de generare a cererii.
  6. Organizarea autonomă a filialelor avînd la bază principiul "volum mare de vînzări la preturi mici.
  7. Portofoliul Digital PC Produsele Digital PC BU furnizează solutii adaptabile întregului spectru de cereri si problemelor complexe cu care clientii se confruntă zi de zi, din momentul implementării strategiilor lor de utilizare a tehnicii de calcul. În plus, Digital PC investeste continuu în cercetare si dezvoltare pentru a-si înnoi gama de produse si pentru a ridica functionalitatea la cele mai înalte nivele, în scopul îmbunătătirii continue a designului tehnic si ergonomic si cresterii la maximum a usurintei în utilizare. Compania îmbunătăteste permanent fiecare aspect al experientei utilizatorilor cu produsele si serviciile Digital PC, plecînd de la felul în care sînt ambalate si prezentate produselor si pînă la menu-uri si documentatie.

    Distributia Digital PC BU este angajată în abordarea ratională a strategiei de distributie prin punerea la dispozitia potentialilor cumpărători a unei vaste retele de desfacere. Strategia este bazată pe relatii pe termen lung, reciproc avantajoase cu retelele-cheie în fiecare arie geografică. În prezent, Digital PC BU vinde peste 80% din produsele sale prin retele ale partenerilor si are în vedere cresterea acestor vînzări la 100% pînă la sfîrsitul acestui an.

    Serviciile si suportul logistic Unul dintre atuurile Digital PC BU este abilitatea de a utiliza la maximum superioritatea traditională a echipamentelor corporatiei Digital, organizarea service-ului si suportului logistic pentru clientii din întreaga lume, indiferent că acestia sînt utilizatori de calculatoare de birou, de portabile sau servere. Pentru computerele de birou si cele portabile, garantia standard este de trei ani, în timp ce pentru serverele Prioris este tot de trei ani dar limitată din punct de vedere al amplasării, cu răspuns standard în 24 ore prin MuliVendor Customer Services sau printr-un alt partener Digital Channel. Programul optional de service Passport prevede un service express de 48 de ore în SUA, pentru toată gama notebook-urilor HiNote.

    Fabricatie si logistică Strategia Digital PC BU constă în a mentine calitatea la nivelul cel mai înalt, o fabricatie previzibilă si operatii logistice care să realizeze un raport optim între cost si flexibilitate. Pentru a mentine un nivel ridicat de receptivitate fată de cererile clientilor, fabricarea produselor si operatiunile logistice se realizează în apropierea principalilor clienti din fiecare zonă geografică, cu resurse mai importante în Kanata (Canada), Irvine (Scotia) si Tao Yuan (Taiwan). Digital PC BU face eforturi pentru a ajunge în fruntea topului în ceea ce priveste costurile efective de productie, prin sisteme care asigură o inventariere, livrare, control si calitate optime. Scopul este de a mentine costuri competitive de productie, păstrînd previzibilitatea, flexibilitatea si abilitatea de a se adapta oscilatiilor pietei si evolutiei tehnologice.

    Marketing si vînzări Digital PC BU investeste substantial în comunicare, utilizînd reclama, relatiile publice, evenimentele si alte mijloace pentru a cîstiga încrederea liderilor de opinie din industrie si un număr mai mare de potentiali cumpărători de calculatoare personale. O componentă esentială în strategia companiei este de a concepe programe de vînzări si marketing cu partenerii distribuitori din fiecare zonă geografică. În acest mod, programele de marketing pot fi adaptate cererilor astfel încît să-si mărească atractivitatea pentru fiecare audientă locală în parte. În general, Digital PC BU depune eforturi pentru a-si impune marca pe noi segmente de piată, utilizînd experienta colaborării cu clientii traditionali.


(C) Copyright Computer Press Agora