Ispita Internetului văzută din Orlando, Florida.

Lotusphere '97

Conferinta mondială a proiectantilor de aplicatii si a partenerilor de afaceri ai firmei Lotus Development Corporation a devenit un eveniment ce stârneste un interes tot mai viu în rândul informaticienilor din întreaga lume. Editia din acest an s-a desfăsurat în perioada 27 - 30 ianuarie (din nou) la Orlando, Florida - în ambianta unică a celebrei Walt Disney World.

Ca organizare, a fost un eveniment tipic american: aproximativ 10.000 de participanti, organizare impecabilă, festivităti impresionante, tot ce trebuie pentru a impresiona pe participanti. Editia europeană a conferintei a avut loc o săptămână mai târziu în Franta - la Nisa - si a reunit circa 2.000 de participanti. Cresterea numărului de participanti (de la 3.000 la 12.000 în numai trei ani) reflectă succesul repurtat de Lotus si partenerii săi de afaceri.

Lotusphere '97 s-a derulat sub sloganul „pool of knowledge“ în care am fost invitati să plonjăm cu totii. Prima vedetă a ceremoniei de deschidere a fost Deborah Besemer - vice-president la Lotus, care a tinut să accentueze că ceea ce diferentiază firma Lotus de celelalte companii este faptul că Lotus nu este numai o firmă din domeniul tehnologiilor, ci este o firmă din domeniul solutiilor. În continuare, au vorbit Jeff Papows - presedinte - si Mike Zisman - vicepresedinte - care au făcut o prezentare a rezultatelor obtinute de firmă în ultimul an. Cuvântul de ordine al anului 1996 a fost Internet. Si Internet a fost în tot ceea ce a făcut Lotus: Domino a repurtat un succes enorm. Tot în 1996, Lotus a vândut peste 4,5 milioane de posturi de lucru Notes (ceea ce a însemnat o crestere de 115%), ajungând la 9,5 milioane de posturi în întreaga lume. Intentia exprimată de cei doi manageri este ca, la sfârsitul lui 1997, să se ajungă la 18 milioane de posturi Notes.

   În alocutiunea sa Lou Gerstner - president si CEO la IBM Coprporation - a subliniat faptul că 1996 a demonstrat că fuziunea IBM-Lotus functionează din ce în ce mai bine. În perioada scursă de la achizitionare, numărul de posturi Notes din lume s-a dubla t, iar produsele Lotus au contribuit cu 12 miliarde dolari (circa 6%) la cresterea înregistrată de IBM în domeniul soft. Si IBM intentionează să sustină în continuare cultura Lotus.

Dar cred că ar fi timpul să trecem dincolo de discursuri, angajamente si cifre si să facem o trecere în revistă a noutătilor tehnologice anuntate de Lotus Development Corporation pe durata acestei conferinte.

Lookout si Maui

Lotus va continua elaborarea unor soft client ce se va înscrie în linia binecunoscută a produselor sale pentru comunicatii si groupware. În 1997 vor fi lansate două noi versiuni ale clientului Notes: Lookout va fi livrat în prima jumătate a anului, iar Maui va fi lansat pe piată în cel de-al patrulea trimestru.

Lookout va aduce mari progrese în ceea priveste navigarea si interfete cu utilizatorul. De asemenea, va permite integrarea altor produse pentru Web cum ar fi Lotus SmartSuite97, Microsoft Office '97 si Microsoft Internet Explorer. De exemplu, utilizator ul va putea folosi componenta ActiveX integrată în Internet Explorer pentru a stoca pagini în depozitul de obiecte Notes sau va putea să editeze scrisorile electronice cu Word sau WordPro.

Maui va asigura suport pentru protocoalele IMAP4, LDAP, NNTP, IIOP si ICAP si va aduce noi îmbunătătiri în ceea ce priveste navigarea si interfata.

Produse pentru comunicare (messaging)

În domeniul produselor pentru schimbul de informatii, Lotus a lansat o gamă completă de clienti:

Totodată, au fost îmbunătătite spectaculos programele de instalare si de administrare a unui oficiu postal cc:Mail.

Domino.Merchant

Domino.Merchant reprezintă solutia Lotus pentru comert prin Internet folosind serverul Domino. El facilitează desfăsurarea activitătilor de vânzare si marketing, de la înregistrarea vizitatorilor unui sit de Web si furnizarea informatiilor solicitate la întretinerea unui catalog, acceptarea comenzilor si procesarea - în deplină securitate - a plătilor efectuate prin carte de credit sau prin alte metode. Domino.Merchant generează statistici pentru urmărirea interesului cumpărătorilor pentru un anumit pr odus si jurnalizează datele colectate în baze de date Domino sau relationale pentru realizarea de analize.

Kona

Lotus a elaborat un set de applet-uri scrise în Java care sunt menite să furnizeze solutii de crestere a productivitătii pentru toate computerele care rulează masini virtuale Java (PC-uri cu browser-e de Web, calculatoare de retea sau clienti Notes). Pri ntre modulele prezentate sa-u numărat: foaie de calcul, editor de texte, constructor de diagrame, agendă, e-mail, prezentare si planificator de activităti.

Alături de aceste applet-uri Java, Lotus a mai elaborat si un mediu de operare Java - proiectat să ruleze peste orice masină virtuală Java - care oferă utilizatorului o interfată elegantă si intuitivă pentru orice calculator de retea. Noul mediu de ope rare are numele de cod Kona Desktop si este realizat din componente, ceea ce îl face extrem de usor de adaptat la cerintele utilizatorului.

Cei care doresc să afle mai multe pot să-si îndrepte navigatoarele către următoarele adrese: http://www.lotus.com, http://www.lotusphere.com, http://components.lotus.com, http://www.dominostore.com.

Dl. Cristian Nagy este redactor sef al revistei PC Report. Poate fi contactat prin e-mail la sau la telefon 065-166516

(C) Copyright Computer Press Agora