Eu, tu și Byte România

În editorialul primului număr din Byte România, în urmă cu mai bine de 3 ani, afirmam: „Accesul la informație de calitate, la prima mînă, este extrem de important. Din această cauză, considerăm că decizia de a achiziționa licența celei mai bune reviste de pe glob în domeniul integrării tehnologiei informației, pentru a o adapta la cerințele pieței românești, a fost o decizie inspirată”. În timp, viața avea să confirme această afirmație. Byte România are astăzi o bază solidă și fidelă de cititori, are relații de colaborare strînse cu cele mai importante companii de IT&C din țară, s-a impus ca o marcă de valoare pe piața românească. Programul de distincții „Byte România Best of CERF” s-a impus prin seriozitate și a devenit extrem de disputat, companiile de profil manifestînd un interes deosebit pentru această competiție. Merită menționat că pentru competiția din acest an au fost înscrise aproape 200 de produse și tehnologii de ultimă oră. Mai mult, pentru a adăuga un plus de valoare revistei, în urma achiziționării unei noi licențe, în fiecare număr a fost inclus și un supliment LAN Times.

Întrebarea pe care unii dintre dvs. v-o puneți este: ce se va întîmpla în continuare? La 5 mai 1998, McGraw-Hill anunța decizia sa de a vinde companiei CMP Media Inc. divizia sa de publicații de tehnologie și laboratoarele de testare, pentru suma de 28,6 milioane USD. Cu alte cuvinte, CMP a cumpărat revistele Byte, Data Communications, LAN Times, tele.com și laboratoarele NSTL (National Software Testing Labs). Mai mult, într-un comunicat de presă dat publicității în 29 mai 1998, CMP anunța intenția sa de a suspenda apariția ediției americane a revistei Byte, după numărul din iulie, și de a relansa revista în toamnă, după efectuarea unor ajustări în structura editorială în vederea repoziționării revistei pentru cei care au nevoie în meseriile lor de cunoștințe avansate despre tehnologie, cu o concentrare pe infrastructura pentru aplicații.

Explicînd decizia McGraw-Hill – companie cu o cifră de afaceri de 3,5 miliarde USD – de a vinde divizia menționată, Harold McGraw III, President & CEO McGraw-Hill, a afirmat: „Această vînzare este consecventă cu strategia McGraw-Hill de a ne întări poziția de lider în servicii financiare globale, editare și servicii de informare și media și de a ieși din afacerile în care nu ne numărăm printre lideri”.

Cu o cifră de afaceri de 418 milioane USD și un profit de 28,8 milioane USD, CMP este lider pe piața editării de reviste pentru domeniile: calculatoare, electronică, tehnologia informației și Internet, deținînd peste 20% din piața de publicitate SUA pentru astfel de publicații. CMP publică reviste OEM pentru cei care creează tehnologii: EE Times și Electronic Buyers' News; pentru cei care vînd tehnologie: Computer Reseller News, Computer Retail Week și VARBusiness; iar pentru cei care utilizează tehnologia în întreprinderi, afaceri sau acasă: InformationWeek, InternetWeek, Network Computing, HomePC și Windows Magazine. În urma achiziției, CMP preia poziția numărul unu în domeniul IT&C, cu 1,22 milioane de abonați (peste 900.000 neduplicați), la care se adaugă cei 850,000 de cititori ai revistei Windows Magazine.

Bine, veți spune, e frumos și interesant ce se întîmplă la americani, dar ce se va întîmpla cu Byte România? Parafrazînd titlul unui film din copilăria cinematografiei românești, aș putea spune că Byte România merge mai departe. Nu va exista nici o lună de întrerupere. Nu vom face rabat la calitatea articolelor publicate. Nu ne vom abate de la direcția și profilul revistei, nici de la necesitățile pieței românești. Avem acces la surse de material editorial încă și mai bogate, din care vom selecta acele materiale pe care le considerăm cele mai adecvate pentru piața românească. Vom întări secțiunea autohtonă a revistei. În acest număr, aveți pentru prima dată ocazia să citiți, puse cap la cap, strategiile diferitelor instituții implicate în comunicațiile din România, în ceea ce s-ar putea contura ca o strategie națională pentru domeniul comunicațiilor secolului viitor. Singurul lucru care se va schimba este notița de copyright din caseta redacției, peste care, sînt convins, de mult ați început să treceți fără s-o mai citiți cu atenție.

Revista va deveni mai puternică cu ajutorul dvs. și pentru dvs. Și aș putea încheia cu aceleași cuvinte, care nu și-au pierdut nimic din actualitate, cu care încheiam editorialul primului număr al revistei: „Pentru că, nu uitați, avem un țel comun: să creăm o lume mai bună. Și se poate!”


BYTE România - iunie 1998


(C) Copyright Computer Press Agora