Limbajul JavaScript a apărut din dorinta de a schimba statutul celui care vizualizează paginile Web, dintr-un simplu vizitator care nu poate interveni asupra continutului paginilor, într-un utilizator de Web activ.Cartea Using JavaScript este tot ceea ce îsi poate dori cineva, care vrea să realizeze o pagină Web atractivă.
Cartea a fost scrisă de Andrew Wooldridge si Mike Morgan, cu colaborarea lui Rick Darnell, Jerry Honeycutt, Mark C. Reynolds, si a apărut la editura QUE.
Cartea se adresează tuturor celor interesati de a cunoaste JavaScript, care cunosc putin HTML, fără a necesita cunostinte de programare. Are o structură modulară, formată din 6 părti si anexă, organizate în asa fel încât să poată oferi informatiile într-un mod cât mai eficient atât începătorilor, cât si celor care au deja cunostinte JavaScript.
Partea I: Fundamentals of JavaScript. Include trei capitole si face o introducere a limbajului, prezentând posibilitătile oferite de acesta în construirea paginilor Web, elementele care formează limbajul: operatori, expresii, tipuri, posibilitătile de manipulare a datelor, instructiunile, posibilitătile de control al executiei programului (for, while, if). Precum si modul în care JavaScript tratează evenimentele ce pot apărea într-o pagină Web.
Partea II: JavaScript In-Depth. Prezintă modul în care JavaScript lucrează cu obiecte. Astfel se arată ce este un obiect JavaScript, modul de creare a unui obiect, folosirea obiectelor, accesul la câmpurile si functiile acestora, ierarhia obiectelor dintr-o pagină Web. Tot în această parte sunt prezentate obiectele înglobate în limbaj, în HTML si în browser. Astfel, există un capitol întreg dedicat obiectului String, prezentând metodele acestuia, posibilitătile oferite de acest obiect, un capitol pentru obiectul Math si unul pentru Date si Array. Tot în această parte se prezintă obiectele HTML (2 capitole) si cele ale browserului Netscape, ilustrând posibilitatea de a crea din mers documente HTML. Ultimul capitol din această parte prezintă posibilitatea de a crea propriile obiecte, posibilitatea de a crea functii dintr-un formular HTML (