| Siemens - o incursiune în secolul 21
o societate bazată pe informații  Una dintre caracteristicile esențiale ale unei societăți bazate pe informații
    este reducerea la zero a costurilor marginale pentru produce rea și transportarea
    informației digi tale. Consecințele sunt departe de-a fi estimate. Capitalul și
    aptitudinile manuale nu vor mai fi o condiție primordială pentru succesul economic sau
    pentru oferirea unor valori adăugate. Informația va fi resursa cea mai prețioasă,
    însă beneficiul economic nu va rezulta din simpla posesia a ei. Beneficiile au să
    apară doar în acele organizații care vor știi cum să folosească informația și să
    o partajeze în rândul angajaților. Relațiile complexe care au să apară vor fi
    departe de a fi confortabile. Însă acele companii care le vor evita nu vor supraviețui.
    Dacă în trecut accesul local la resurse și optimizarea locală erau suficiente, în
    prezent se pune problema câștigării controlului asupra relațiilor globale.  organizații rețea  Dacă cu ajutorul tehnologiei informației, o formă de organizare
    multidimensională poate oferi fiecărui angajat un acces neîngrădit la întreaga bază
    de cunoștințe a companiei și dacă în același timp responsabilitatea va fi
    împărțită angajaților, atunci vom avea o organizație rețea care întrunește
    cerințele unei economii bazate pe informații.  Pentru indivizi va exista o problemă: cât de dornici și capabili vor fi ei pentru
    lucrul în rețea. Pentru companii, ea se va concretiza în cât de repede vor putea fi
    configurate noile rețele pentru angajați, deoarece aceste rețele sunt esențiale în
    obținerea unei valori adăugate maxime. Structurile ierarhice rigide de întreprindere nu
    vor fi capabile să îndeplinească aceste cerințe. Formele organizaționale pe care le
    vor adopta companiile vor trebui să le permită angajaților să se apropie, să formeze
    "comunități de lucru" astfel încât informațiile să poată fi schimbate.  Siemens Nixdorf a observat din timp acest lucru și a implementat un program
    pentru o schimbare radicală a companiei. Astfel, ea și-a adaptat structura pentru a
    întruni cerințele unei societăți bazate pe informații. Mai mult, toți angajații au
    acces via intranet de grup la toate informațiile disponibile din companie. Ei lucrează
    în rețea unul cu celălalt pentru a forma echipe virtuale de proiect, adunând la un loc
    aptitudinile necesare pentru a rezolva o problemă particulară. Această capacitate va
    permite ca în viitor să fie întrunite premizele cuceririi unei piețe globale aflate
    într-o evoluție continuă 
 
 
 |